طرح ملی گردشگری سلامت در کشور عملیاتی می‌شود

راه‌اندازی طرح ملی گردشگری با کمک شبکه علمی کشور

رییس اپراتور شبکه علمی کشور خبر داده طرح ملی گردشگری سلامت با بهره‌گیری از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات عملیاتی می‌شود. سادینا آبایی با اعلام خبر راه‌اندازی طرح ملی گردشگری با کمک شبکه علمی اظهار کرد: عملیاتی شدن طرح ملی گردشگری سلامت، راهکاری موثر در چرخه تجارت الکترونیک است و دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی با استفاده از زیرساخت ارتباطی، مراکز داده زیرساخت نرم افزاری و ارتباط مطمئن در خارج از کشور، آن را ارائه کرده‌اند.
وی با اشاره به وجود متخصصین پرشمار و کیفیت مناسب تجهیزات درمانی کشور، گفت: نرخ ارز در برابر ریال در ایران هر صادراتی را مقرون به صرفه می‌کند و مزیتی در اجرای این طرح است.
آبایی در حاشیه دهمین نمایشگاه گردشگری پارس و در گفتگو با ایسنا، کنشگران اصلی این طرح را ناظران بخش دولتی و خصوصی معرفی کرد و گفت: شبکه علمی ایران ارائه‌کننده خدمات تسهیلگری و مدیریت چرخه در عملیاتی شدن این طرح است.
رییس اپراتور شبکه علمی کشور ذی‌نفعان اجرای این طرح را بخش حاکمیتی و دولتی دانست و بیان کرد: وزارت بهداشت برای رشد دادن اقتصاد پزشکی، توسعه صنعت درمانی کشور و ایجاد اشتغال برای پزشکان غیرشاغل و همچنین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخی از ذی‌نفعان عملیاتی شدن این طرح در بخش دولتی هستند.
وی بر گسترش و ترویج توریسم سلامت در کشور تاکید کرد و گفت: ارتباط پزشکان داخلی با بیمارستان‌های کشورهای دیگر، یکی از رویکردهای ما برای رشد گردشگری سلامت است و ایرانیان مقیم خارج نیز ظرفیت بالایی برای گسترش این صنعت در کشور دارند.

نظرات بسته شده است.