امارات از گردشگران سلامت رضایت‌نامه کتبی می‌گیرد

راهکار ابوظبی برای جلوگیری از ارائه خدمات اضافه به گردشگران پزشکی

به‌سبب افزایش شکایت بیماران خارجی که در مراکز درمانی ابوظبی خدمات پزشکی دریافت کرده بودند؛ مسئولان بهداشتی و مقامات دولتی، کلیه مراکز درمانی بین‌المللی را که به گردشگران خارجی خدمات درمانی ارائه می‌دهند را موظف به دریافت رضایت‌نامه قبل از ارائه خدمات درمانی کرده‌اند.

به گزارش مدتورپرس؛ خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، پنج‌شنبه گذشته مقامات دولتی ابوظبی اعلام کردند تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی به گردشگران خارجی موظف هستند صورتحساب ارائه خدمات را به اداره مالیات و بهداشت ابوظبی همراه با رضایت‌نامه بیمار از خدمات دریافتی، ارسال کنند.

به‌گفته یکی از مقامات دولتی، این تصمیم براساس افزایش شکایت‌های بیماران خارجی مبنی بر ارائه خدمات اضافه و دریافت پول بیشتر از سوی مقامات دولتی اتخاذ شده و تمامی مراکز درمانی موظف هستند قبل از ارائه هرگونه خدمات به بیماران نسبت به دریافت رضایت‌نامه که در آن تمام مراحل درمانی قید شده باشد، اقدام کنند.

این دستورالعمل که از ابتدای ماه جاری میلادی اجرایی شده است دقیقا مشخص می‌کند که بیماران خارجی در مراکز درمانی ابوظبی چه خدماتی دریافت کرده‌اند و اینکه مبلغ دریافتی از آنها متناسب با خدمات ارائه شده بوده یا خیر؟

در این دستورالعمل به مراکز درمانی و واحد پذیرش تاکید شده است قبل از پذیرش بیمار خلاصه‌ای از تمام مراحل درمانی و خدماتی که قرار است بیمار دریافت کند را به صورت ایمیل برای وی ارسال کنند و تایید وی را بگیرند، این درحالی است که یک کپی از این رضایت‌نامه و خدمات مورد نظر نیز باید به مسئولان بهداشت و درمان ابوظبی ارسال شود تا درنهایت هنگام تمام شدن کار با یکدیگر تطبیق داده شود که آیا دقیقا همان خدمات ارائه شده یا اینکه مواردی هم اضافه شده است.

در این زمینه مسئولان تاکید دارند این‌کار علاوه براینکه می‌تواند زمینه اعتماد میان بیمار و مرکز درمانی مورد نظرش را  ایجاد کند، مانع از هرگونه تخلف یا دریافت مبالغ اضافه‌تر برای خدماتی که اصولا نیازی به آنها نبوده نیز باشد.

احمد عبدالله یکی از فعالان عرصه گردشگری پزشکی ابوظبی در این زمینه می‌گوید: «سیاست اخیر دولت می‌تواند مانع از بروز نگرانی درمیان بیماران خارجی باشد و درنهایت به شفافیت خدمات ارائه شده از سوی مراکز درمانی خواهد بود. تنها نگرانی برخی از مراکز این است که بعضی از خدمات درمانی را قبل از آغاز فرآیند درمان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و این می‌تواند با رضایت نامه اولیه ایجاد مشکل کند.»

عبدالله معتقد است البته این نگرانی هم می‌تواند با ایجاد یک کمیته پزشکی برای تایید خدمات ارائه شده برطرف شود تا درنهایت در روند ارائه خدمات درمانی چالش قابل توجهی بوجود نیاید.

مطالب مرتبط:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.