درآمد ۳۰ میلیارد دلاری ترکیه از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۸

رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه با اشاره به درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران ورودی به کشور تا پایان سال جاری به رقم بیش از ۴۰ میلیون نفر برسد و درآمد حاصل از صنعت گردشگری کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار شود.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، ارگین شاهین از ثبت رکوردی جدید در بخش گردشگری تا پایان امسال خبر داد و با اشاره به درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸ گفت: تلاش فعالان و نمایندگان صنعت گردشگری جهت یافتن بازارهای جدید در افزایش شمار گردشگران به کشور نقش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش‌های آن‌ها پیشتر تنها در راستای جذب گردشگران از اروپا و روسیه به ترکیه بوده است، افزود: پیشتر به گردشگران تنها در زمینه بهره‌وری از دریا و آفتاب گرفتن در سواحل کشورمان خدمت رسانی می‌کردیم ولی سپس درک کردیم که با اکتفا به این بخش، بخش گردشگری شکننده را ایجاد می‌کنیم لذا به جذب گردشگران از کشورهای شرق آسیا روی آوردیم. به ویژه اینکه بازار چین بازار مهمی است. هدف ما در میان مدت پذیرایی از یک میلیون توریست چینی در سال است.

رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه بااشاره به درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸ گفت: اگر بتوانیم سرانه هزینه مستقیم هر گردشگر را به ۱۰۰۰ دلار افزایش بدهیم، به معنای واقعی یک کشور گردشگری خواهیم شد.

آنطور که جام جم گزارش داده، این فعال صنعت گردشگری با ابراز اینکه صنعت گردشگری ترکیه به لحاظ نیروی انسانی متخصص و زﻳﺮﺳﺎﺧﺖ‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: ایران، خاورمیانه و آفریقا به عنوان بازارهای جدید مطرح هستند.

رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه ضمن اشاره به تلاش این کشور برای افزایش درآمد گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸ تصریح کرد: هدف ترکیه جذب سالانه ۵۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۳ است.

نظرات بسته شده است.