خوشنامی ما در گرو حفظ کرامت بیمار است

دکتر سید فرزاد اکابری ، متخصص ارتوپدی و مدیرعامل بیمارستان کسری

بیمارستان کسری با ۲۶۵ تخت، تخصص‌های مختلف درمانی و تجهیزات کامل یکی از بیمارستان‌های مطرح در صنعت توریسم درمانی است. توصیه جدی من به همکارانم در بیمارستان‌های کشور این است اگر می‌خواهیم توریسم درمانی در کشور توسعه یابد و کشور ما محل اعتماد گردشگر پزشکی باشد، فارغ از ملیت، نژاد، دین، جنسیت و غیره به بیمار خدمات دهیم، به او تنها به چشم یک بیمار نیازمند درمان و دارای کرامت انسانی بنگریم و امکانات خود را در اختیار او بگذاریم. نه مانند یک کالا که قرار است از آن انتفاع کنیم. خدمت یکسان به همه بیماران جزو تعهدات پزشکان است. توسعه توریسم درمانی نیز از چند منظر از سوی بیمارستان‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد. کرامت انسانی افراد بیشتری برای دریافت درمان‌های خوب و تخصصی حفظ می‌شود، احترام آنان حفظ می‌شود و با توسعه توریسم سلامت این بیماران از مسیر درست وارد فرایند درمان می‌شوند. در چنین شرایطی تبلیغات کاذب جای خود را به گزینش پزشکان مجرب و خوشنام می‌دهد. زیرا شرکت‌های تسهیلگر با خدمات مشاوره‌ای خود، پزشکان و بیمارستان‌هایی را به توریست سلامت پیشنهاد می‌دهند که خدمات به‌روز و باکیفیت به آنان ارائه می‌کنند.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

اگرچه توریسم درمانی یک منبع درآمد برای سیستم درمانی و بیمارستان‌های کشور است، ولی رسالت ما در گام نخست همان درمان خوب و باکیفیت است، نه در اندیشه تجارت بودن. برخورد انسانی و ایجاد امکانات مناسب مهم‌ترین وظیفه بیمارستان در درمان است. وظیفه‌ای که اگر درست انجام شود، به خودی خود باعث خوشنامی و جذب توریست می‌شود.
یکی از موضوعات حساس در خوشنامی ایران و بیمارستان‌های آن، ایجاد شفافیت در ارتباط مالی با بیمار است. چنانچه این ارتباط از طریق شرکت‌ها و کاملا روشن و بی‌ابهام باشد، اعتمادسازی انجام شده است. در زمانی که بیمار از طریق واسطه‌های غیررسمی به بیمارستان‌ها جذب می‌شود، مناسبات مالی و قرارداد نانوشته واسطه و بیمارستان در ابهام قرار می‌گیرد. اگرچه بیمارستان از این طریق درآمد بالاتری داشته باشد، در درازمدت زیان می‌بیند. شفافیت به نفع زنجیره تامین گردشگری سلامت و به نفع کشور ما است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.