گردشگری سلامت ولز در مسیر توسعه

ساخت دهکده سلامت گامی برای توسعه گردشگری سلامت و اشتغال‌زایی در ولز

مسئولان بهداشت و درمان ولز اعلام کردند برای ارتقا جایگاه این منطقه در بخش گردشگری پزشکی، برنامه‌ای برای ساخت یک دهکده سلامت را در دستور کار خود دارند. این دهکده سلامت تا سال ۲۰۲۵ میلادی تکمیل و افتتاح خواهد شد.

به گفته مسئولان این طرح بودجه یک میلیارد و دویست میلیون پوندی موردنظر برای اجرایی شدن طرح دهکده سلامت توسط دولت انگلستان، مجلس ملی ولز و بخش خصوصی تامین خواهد شد که به‌ترتیب در بخش‌های اقامتی، درمانی و گردشگری و تفریحی هزینه می‌شود.

در تقسیم‌بندی‌های انجام شده ۲۰۰ میلیون پوند برای ایجاد زیرساخت‌های اقامتی، ۴۷۰ میلیون پوند برای ایجاد سالن‌های تندرستی و ورزشی و مابقی بودجه در بخش پزشکی سرمایه‌گذاری خواهد شد که هنگام تکمیل شدن طرح می‌تواند برای ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۸۰۰۰ هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

براساس طرح اولیه که مورد تایید مجلس ملی ولز قرار گرفته‌شده است پس از تعیین منطقه مورد نظر که در شهرستان Llanelli است مراکز دانشگاهی و پزشکی اقدام به ارائه طرح‌ها و زیرساخت‌های موردنیاز توسعه گردشگری پزشکی کرده‌اند. اتحادیه‌ هتل‌داران هم برای احداث مراکز اقامتی طرح خود را مطرح کرده تا با جانمایی دقیق و هدفمند، احداث آن‌ها آغاز شود. نکته قابل توجه این است که سایر بخش‌های مورد نیاز از طریق مناقصه‌های قانونی دراختیار بخش خصوصی و متخصص قرار گرفته تا بهترین دستاورد در این زمینه حاصل شود.

برایان اسکات، کارشناس اقتصاد گردشگری در این زمینه می‌گوید: «اجرای چنین طرحی که از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی مراحل اولیه آن آغاز شده است می‌تواند منطقه ولز و صنعت گردشگری پزشکی آن را متحول کند؛ به این دلیل که سیاست‌های حمایتی قابل توجهی برای به نتیجه رسیدن فعالیت‌های آن درنظر گرفته شده است.»

اسکات معتقد است با درنظر گرفتن مشکلات موجود در نظام بهداشت و درمان بریتانیا افتتاح چنین دهکده‌ای می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز زمینه ورود منابع مالی جدیدی در اختیار مسئولان محلی قرار دهد که از این منابع در راستای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز ولز استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های شورای شهر شهرستان Llanelli می‌گوید: «آنطور که اعضای شورای شهر اعلام کرده‌اند راه‌اندازی دهکده سلامتی در این منطقه می‌تواند بیکاری را تا اندازه قابل توجهی کاهش دهد و عاملی برای ورود سرمایه‌های تازه به منطقه باشد.»

لازم به یادآوری است که مسئولان اجرای طرح یاد شده براین باورند که افتتاح دهکده سلامت در این منطقه علاوه بر ارتقاء جایگاه اقتصادی می‌تواند از نظر علمی و افتتاح مراکز تحقیقاتی جدید نیز بسیار مفید باشد و همین نکته توسعه پایدار و قابل توجهی برای Llanelli به ارمغان خواهد آورد.

مطالب مرتبط:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.