یک MTP معتبر چه تعهداتی را برعهده می‌گیرد؟

آشنایی با قوانین شرکت‌های تسهیل‌گر خدمات‌ درمانی یا MTP

بیمه‌های درمانی که شامل انجام پروسه‌های پزشکی در کشورهای دیگر نیز می‌شود، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این نوع بیمه ها امکانات زیادی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. اما این روند با قوانینی برای استفاده از آن نیز همراه خواهد بود.

شرکت‌های مشمول بیمه و کارفرمایان که مزایای مراقبت‌های بهداشتی خود را تامین می‌کنند، می‌توانند از خدمات تسهیلاتی که توسط بیمه برای انجام جراحی‌های خاص پزشکی وجود دارد نیز بهره‌مند شوند. این خدمات که با عنوان (MTP) (شرکت‌های تسهیلات خدمات پزشکی در کشورهای دیگر) شناخته می‌شود، امکان استفاده بهینه‌تر کارفرمایان و کارمندان را در استفاده از منابع مختلف بیمه‌ای که شامل آن‌ها می‌شود را خواهد داشت.

اما قوانین و تسهیلات در این دسته‌بندی به طرق مختلف قابل اجرا هستند. فرد با استناد به قوانینی که شامل او خواهد شد قابلیت استفاده از تسهیلات خدمات درمانی خود را خواهد داشت.

چرا باید به شرکت ‌های تسهیلگر گردشگری سلامت خوشامد گفت؟

در ادامه به برخی از مواردی که به‌عنوان قوانین جهانی بیمه در زمینه تسهیلات درمانی وجود دارد، پرداخته‌ایم.

  • یک MTP معتبر با مدیریت یکپارچه، سعی در برقراری تجربه‌ای خوشایند از تمام ابعاد سفر، از اولین لحظه تماس تا برگشت دارد. آن‌ها فرایند هماهنگی برای تاریخ و زمان پرواز، رزرو هتل، برنامه‌ریزی مشورت‌های پزشکی قبل از درمان، هماهنگی قرار ملاقات‌های جراحی، حمل‌ونقل زمینی تا مقصد، انتقال فایل‌های شخصی و محرمانه فرد از لحاظ پزشکی، انجام آزمایشات قبل از جراحی، همچنین تامین دستگاه‌های موردنیاز در صورت فقدان را برعهده خواهند داشت.
  • به‌طور تقریبی حدود ۲۰ساعت طول می‌کشد تا MTP، مراحل متعدد انجام فرایندهای مختلف هماهنگی را برای متقاضیان خود تامین کند.
  • برای ایجاد روند هماهنگ‌سازی، همچنین دادن اطلاعات به متقاضی جراحی، مراتبی با ۱۲۰ فاکتور چک می‌‌شود تا بیمار با تمام زوایای درمانی خود و نحوه مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، همچنین عوارض جانبی احتمالی در پروسه درمانی خود آشنا شود و پس از تاییدشدن چک لیست توسط بیمار، پروسه در هر مرحله ادامه پیدا می‌کند.
  • شرکت‌های MTP به‌طور دائم با ایجاد بازرسی‌ از نحوه هماهنگ‌سازی در پروسه‌های اولیه تا امکانات بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مدیران در بخش‌های مختلف، باعث ایجاد روندی استاندارد و باکیفیت در ارائه خدمات خود به مشتریان می‌شوند. بدین صورت به‌طور دائم در حال درک موقعیت یک بیمار از ابتدا تا انتهای استفاده از خدمات خود خواهند بود.
  • این شرکت‌ها با داشتن روابط قوی در نقاط مختلف در بیمارستان‌های طرف قراردادشان، این امکان را به شرکت‌ها می‌دهند که در صورت نارضایتی یا کمبود امکانات موردنظر بیمار حتی در حین انجام پروسه‌های درمانی آن‌ها، توقعات را مرتفع و از ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند از درمان جلوگیری کند.
  • شرکت‌های MTP تلاش می‌کنند با مذاکره به بهترین شکل ممکن در ابعاد مختلف به نمایندگی از بیمار، بهترین امکانات را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌ در زمینه‌های مختلف اعم از درمانی و اقامتی در اختیار بیمار قرار دهند و او را با کمترین درگیری اداری و فردی روبه‌رو کنند.

مطالب مرتبط:

  • همچنین به‌عنوان یک رابطه قوی بین بیمار و خانواده یا افراد موردنظر بیمار که قبل از انجام پروسه مشخص شده، اطلاعات درمانی و اقامتی و روند انجام این درمان‌ها را مرحله‌ به‌ مرحله با اطلاعات دقیق پزشکی در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.
  • هرگونه تغییری اعم از درمانی، زمانی یا امکاناتی را به اطلاع بیمار خواهد رساند و در صورت نیاز به تغییر از طرف بیمار یا خانواده او، امکان ایجاد تغییر فرآیندها و هماهنگی و اجرای آن‌ها را به‌عهده خواهد داشت.
  • این شرکت‌ها با آشنایی با پیش‌زمینه‌های فرهنگی و شخصی شما و با ارتباط گرفتن با بهترین گزینه‌های ممکن برایتان با توجه به فرهنگ، زبان و عوامل تاثیرگذار دیگر در مقصد شما به‌عنوان مرحله درمانی اصلی، راه را برای ایجاد حس آرامش و راحتی در حین مراحل مختلف درمانی فراهم خواهد کرد.
  • همچنین این شرکت‌ها منبعی قوی از دانشنامه‌های مختلف در زمینه ارائه باکیفیت خدمات در زمینه‌های مختلفی همچون کیفیت درمانی، تخصص پزشکان، کیفیت بیمارستان‌ها و نحوه انجام پروسه‌های درمانی، مقصدها، درجه‌بندی هتل‌ها از نظر کمی و کیفی، مدیران برنامه‌ها و سوابق آ‌ن‌ها و خدماتی از این دست را در اختیار مخاطبان به‌طور رایگان قرار خواهد داد.
  • یکی از مهم‌ترین مباحث در این شرکت‌ها، بحث ضمانت بیمه است. شرکت‌های MTP یک ضمانت کم‌خطر ارائه می‌دهند که بیمار (پرداخت‌کننده) را در سفر به خارج از کشور، بدون ریسک از هزینه‌های مالی بیش از حد، در صورتی که تصمیم‌گیرنده عواملی همچون تغییرات بیش از حد در پروسه‌های درمانی را اتخاذ نکند، ارائه خواهد داد. این ضمانت‌نامه به‌طور معمول با کارفرما یا شرکت‌های بیمه‌ای مورد قرارداد، بسته می‌شود.
  • شرکت‌های MTP با ارائه خدمات مالی به بیمار و همراهی او در حین سفر از لحاظ رفاهی، تجهیزاتی و هماهنگی‌های لازم دیگر، پرداخت‌های نقدی در آن‌ها را به صفر خواهد رساند. در این سازمان‌ها مولفه اصلی، ایجاد یک حامی قوی برای بیمار در سراسر پروسه درمانی در خارج کشور است، به‌طوری که بیمار و همراه او حس کنند در نزدیک‌ترین نقطه به محل زندگی خود، ولی با امکانات بسیار بیشتر درمانی قرار دارند.
  • همچنین ضمانت‌نامه بین کارفرما یا بیمه با شرکت‌های MTP این اجازه را به بیمار می‌دهد که در صورت نارضایتی از روندهای درمانی یا حتی برآورده نشدن انتظارات و تعهدات موردنظر توسط شرکت‌های MTP موردقرارداد، ضرر و زیان‌های مالی یا جانی خود را از شرکت‌های MTP بازپس گیرند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.