تدوین قانون جامع گردشگری در دستور کار مجلس

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای جلوگیری از تداخل بین‌بخشی در صنعت گردشگری، تدوین قانون جامع گردشگری در دستور کار مجلس قرار دارد.

پروانه سلحشوری در گفتگو با مدتور پرس افزود: امیدواریم با تدوین قانون جامع گردشگری، وظیفه همه نهادهای فعال در صنعت گردشگری، کاملا شفاف و روشن شود تا دولت بتواند بدون موازی‌کاری، نظارت بهتری بر صنعت گردشگری داشته باشد و برنامه‌ریزی راهبردی برای توسعه این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری به کمک همه نهادهای دولتی و خصوصی نیاز داریم، یادآور شد: برای توسعه صنعت گردشگری به حمایت قوای سه‌گانه نیاز داریم. در این راستا باید نهادهای اجرایی برای ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری و افزایش میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت، پیشگام شوند و موانع حضور بخش خصوصی در این صنعت سودآور را مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه تغییر پیاپی مدیریت بخش گردشگری به این صنعت آسیب می‌زند، تاکید کرد: تشکیل وزارتخانه گردشگری می‌تواند تا حد زیادی به ثبات مدیریت در این صنعت بینجامد. در بسیاری از کشورهای دنیا نیز این تجربه موفق وجود دارد و ما هم می‌توانیم از تجارب موفق در این حوزه بهره ببریم.

موافقت مجلس با تشکیل وزارت گردشگری

سلحشوری با اشاره به تاثیرات فرهنگی حضور گردشگران خارجی در کشور، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری در کشور ما بهترین راه برای صدور انقلاب است که قطعا گردشگران خارجی از فرهنگ والای ایرانی‌ها تاثیر می‌پذیرند. این بهترین شیوه فرهنگی برای معرفی ایران به دنیاست. جدای از تاثیرات فرهنگی افزایش آمار گردشگران خارجی، درآمدزایی ارزی بالا و پایداری را نیز از توسعه این صنعت به دست خواهیم آورد که می‌تواند به توسعه اقتصاد و اشتغال‌زایی در کشور منجر شود.

وی در ادامه به ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه اقدامات خوبی برای توسعه هتل‌ها در کشور انجام شده است، اما همچنان در این زمینه باید کار شود تا گردشگر خارجی برای ورود به ایران بتواند از امکانات اقامتی استانداردی بهره ببرد.

۳ نظرات
  1. shiva می گوید

    تشکیل وزارتخانه گردشگری را برای اولین بار هست که می شنویم. اگر گردشگری وزراتخانه مستقلی داشته باشد و وزیر مستقلی برای آن تعیین شود اتفاق مهمی در صنعت گردشگری رقم خواهد خورد و بیشتر به این حوزه توجه و خواهد شد.

  2. محمدرضا افضلی می گوید

    مجلس باید زودتر و تا دیر نشده برای گردشگری و به خصوص گردشگری سلامت فکری بکنه. الان از میراث تا وزارت بهداشت هرکسی خود را دایه این حوزه می داند. خیلی اوضاع خراب است و مجوزها همه را عاسی کرده است. به نظرم باید دوبت یا مجلس بیایند و اوضاع را درست کنند. هرکسی برای خودش یک مجوز تعریف کرده و هیچ خدماتی هم نمی دهند.

    1. داریوش فتحی می گوید

      در حال حاضر نه ارگانی وارد میشه که کاری برای صنعت مدیکال توریسم بکنه که وضعیت مجوز ها مشخص بشه و معلوم بشه که چه سازمان و یا ارگانی متصدی گردشگری سلامت هست و نه این که تمام ارگان هایی که به طریقی به مدیکال توریسم مرتبط هستند دست از سر این حوزه بر می دارند تا بیمارستان ها و بخش خصوصی بتونن به راحتی کار کنند.
      در واقع نه موضوع رو رها می کنند و نه کاری می کنند و این حوزه بکر توریسم پزشکی رو برای علاقه مندان فعالیت در این فضا به برزخی تبدیل کردند.
      شاید رسانه ها و همین رسانه ی مد تور پرس و سایر خبرگزاری ها بتونن کاری کنند و صدا رو به حاکمیت برسونند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.