ظرفیت‌های گردشگری سلامت ایران، به‌ درستی تبلیغ نشده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مغفول ماندن تبلیغات گسترده در گردشگری سلامت گفت: ایران با وجود ظرفیت‌های زیادی که در حوزه گردشگری سلامت دارد، اما این ظرفیت‌ها به درستی تبلیغ و معرفی نشده است.

عبدالله رضیان در گفتگو با مدتورپرس افزود: در صنعت گردشگری سلامت، تبلیغات و اطلاع رسانی می‌تواند نقش زیادی در جذب بیماران خارجی داشته باشد، اما در این حوزه نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم. یعنی با وجود آنکه از نظر دانش پزشکی و امکانات درمانی در سطح بالاتری نسبت به سایر کشورهای همسایه قرار داریم، ولی نتوانسته‌ایم این توانمندی را به درستی به جهانیان معرفی کنیم.

وی یادآور شد: مشکل دیگر صنعت گردشگری سلامت در ایران این است که نتوانسته‌ایم از نظر اقامتگاه‌های مجهز برای اسکان گردشگران سلامت، قدم‌های موثری برداریم و هنوز در این زمینه دچار ضعف جدی هستیم.

رضیان خاطرنشان کرد: گردشگران سلامت علاوه بر اینکه به خدمات باکیفیت درمانی نیاز دارند، باید فکری هم به حال اسکان بی دغدغه آنها شود تا خاطره خوشی از سفر به ایران داشته باشند، اما در حوزه اقامت بیماران خارجی، نتوانسته‌ایم چندان موفق عمل کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مناطق شمالی کشور، پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر سلامت دارد، تاکید کرد: مناطق شمال کشور به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوانی که دارد، از ظرفیت بالایی در جذب گردشگر سلامت برخوردار است. با توسعه زیرساخت‌های درمانی در این مناطق می‌توان به افزایش جذب بیماران خارجی از کشورهای مختلف امیدوار بود.

وی تصریح کرد: البته گام‌هایی نیز در این حوزه برداشته شده و با کمک بخش خصوصی قرار است مراکز درمانی مجهزی در شمال کشور ساخته شود تا بتوانیم مراحل درمان و اقامت بیماران خارجی در شمال کشور را تسهیل ببخشیم. در این راستا، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری وجود دارد و دولت می‌تواند در این حوزه از توان بخش خصوصی، بیشتر بهره‌مند شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.