توسعه گردشگری، اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک را متحول می‌کند

یک نماینده مجلس با اشاره به تاثیر گردشگری در توسعه اقتصاد کشور گفت: توسعه صنعت گردشگری، این قابلیت را دارد که اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک را متحول کند.

مرتضی صفاری نطنزی در گفتگو با مدتورپرس افزود: توسعه صنعت گردشگری، اقتصاد کشور را در سطح خرد و کلان متحول خواهد کرد. اشتغال‌زایی در مناطق کمتر توسعه یافته با رونق گردشگری، امکان پذیر خواهد بود و با جذب گسترده گردشگران، اوضاع معیشتی مردم در روستاها و شهرهای کوچک، دگرگون می‌شود.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر گردشگر خارجی، حدود هزار دلار ارزآوری برای کشور به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: ارزآوری بالای گردشگران خارجی بر کسی پوشیده نیست. ارزآوری بالای صنعت گردشگری در حالی حاصل می‌شود که این ارزآوری با سرمایه‌گذاری کمتری به نسبت سرمایه‌گذاری در سایر صنایع به دست می‌آید. همچنین با توجه به هزینه‌های جاری دولت و مشکل کمبود منابع برای توسعه صنایع مختلف، رونق صنعت گردشگری می‌تواند منابع لازم را برای رشد اقتصادی و ارتقای بخش‌های مختلف تولید فراهم کند.

وی همچنین با اشاره مجدد به تاثیر گردشگری در توسعه اقتصاد کشور یادآور شد: رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی که به واسطه رونق گردشگری حاصل خواهد شد، موجب می‌شود که با فقر و بیکاری در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته کشور، مقابله شود. درواقع، دولت بجای اینکه صرفا از منابع عمومی برای توسعه اشتغال بهره ببرد، می‌تواند با منابع حاصل از گردشگری به افزایش اشتغال و تامین معیشت مردم اقدام کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری در روستاها و شهرهای کوچک به آموزش و فرهنگ‌سازی نیز نیاز دارد. در این مسیر، دولت باید با آموزش افراد بومی، فراهم کردن زیرساخت‌های اقامتی، گسترش فرهنگ گردشگری بوم‌گردی و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری روستاها و شهرهای کشور در مسیری حرکت کند که اقتصاد این مناطق کمتر دیده شده، توانمند شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.