راه‌اندازی بیمارستان‌‌های ویژه؛ نیاز امروز گردشگری سلامت

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ضرورت راه‌اندازی بیمارستان‌های ویژه گردشگران سلامت، اشاره دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر می‌خواهیم صنعت گردشگری سلامت در ایران رونق پیدا کند، نیاز به راه‌ اندازی بیمارستان های ویژه گردشگران خارجی داریم.

دکتر سیامک مره صدق در گفتگو با خبرگزاری گردشگری سلامت ایران (مدتورپرس) افزود: تجربه چندان موفقی در زمینه درمان بیماران خارجی در بیمارستان‌های فعال و عادی کشور نداریم، زیرا بیمار خارجی علاوه بر دریافت خدمات درمانی مطلوب به سایر خدمات جانبی مثل اقامتگاه‌های مناسب نیاز دارد که اغلب بیمارستان‌های کشور، فاقد این امکانات است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به بیمارستان‌های ویژه‌ای داریم که بیمار خارجی بتواند در آنجا اسکان مناسبی داشته باشد، یادآور شد: اینکه گمان کنیم یک گردشگر سلامت فقط به خدمات درمانی مطلوب نیاز دارد، کاملا اشتباه است. گردشگر سلامت نیاز دارد که علاوه بر دریافت خدمات درمانی مطلوب، اسکان راحتی هم در ایران داشته باشد.

مره صدق خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی بیمارستان‌های ویژه گردشگران سلامت، می‌توانیم از توان بخش خصوصی نیز کمک بگیریم، زیرا نمی‌توان انتظار داشت که در این زمینه، دولت با توجه به محدودیت اعتباراتی که دارد، بتواند به تنهایی چنین بیمارستان‌های مجهزی ویژه گردشگران سلامت را راه‌اندازی کند. در این حوزه، دولت می‌تواند به عنوان ناظر و سیاستگذار، حضور فعالی داشته باشد و مسیر درستی برای صنعت گردشگری سلامت ایران ترسیم کند.

نیاز به راه‌ اندازی بیمارستان های ویژه گردشگران خارجی

این نماینده مجلس تاکید کرد: خوشبختانه در بین کشورهای همسایه، دیدگاه مثبتی نسبت به توانمندی پزشکان ایرانی وجود دارد و این موضوع را می‌توان نقطه مثبت صنعت گردشگری سلامت ایران دانست، اما باید بتوانیم با تامین زیرساخت‌های لازم و برنامه‌ریزی منطقی، این نقاط مثبت را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه صنعت گردشگری سلامت به آژانس‌های تخصصی نیاز داریم، اظهار داشت: در شان گردشگری سلامت ایران نیست که دلالان و افراد فاقد تخصص، گردانندگان مهم این صنعت باشند. برای مقابله با این شرایط، نیاز به شرکت‌ها و آژانس‌های تخصصی داریم که در حوزه گردشگری سلامت، تخصص داشته باشند. قطعا با حضور این شرکت‌ها و نظارت تولیت نظام سلامت، می‌توان بازار گردشگری سلامت ایران را سر و سامان داد.

نظرات بسته شده است.