برگزیت و فرصت طلایی بازاریابی در انگلستان

امروزه با توجه به رشد صنعت گردشگری در شاخه‌های مختلف به‌خصوص موضوع گردشگری پزشکی بسیاری از صاحبان سرمایه و کلینیک‌های درمانی در تلاش هستند بازارهای هدف تازه و قابل اعتمادی برای خود دست و پا کنند.

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران؛ در این میان رقابت آنچنان سخت و نفس‌گیر شده که در پاره‌ای از موارد بی‌توجهی کوتاه مدت فعالان این عرصه می‌تواند باعث از دست رفتن فرصت‌های موجود در سایر نقاط جهان باشد و امروز یکی از این فرصت‌های طلایی برای فعالان عرصه گردشگری پزشکی ایجاد شده است.

درگیری‌های حزبی و همچنین بلاتکلیفی انگلستان در اجرای برنامه برگزیت عاملی است تا بسیاری از انگلیسی‌ها برای دستیابی به خدمات پزشکی مورد نیازشان چشم به کشورهای دیگر دوخته باشند به این دلیل که بعضا امکان منتظر ماندن تا فرارسیدن نوبت دریافت خدمات خود را ندارند.

به این ترتیب کشورهایی که تصمیم‌ گرفته برای خود بازارهای هدف قابل توجهی در بخش گردشگری پزشکی ایجاد کند بد نیست توجه ویژه‌ای به این کشور داشته باشد. چون آمارها بیانگر این نکته است که سال ۲۰۱۹ اوج تقاضای گردشگران پزشکی انگلیس به سایر نقاط جهان است.

مطالب مرتبط:

آمارها چه می‌گویند؟

برای رسیدن به این واقعیت که آیا انگلستان بازار خوبی جهت سرمایه‌گذاری است یا خیر؟ بد نیست توجهی به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی سازمان بهداشت این کشور داشته باشیم؛ چون بررسی این آمار می‌تواند تاکیدی بر ایجاد این فرصت طلایی باشد و نباید از آن غافل باشیم.

در آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان بهداشت انگلستان که سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است آماده درگیری‌های حزبی میان مسئولان دولتی جهت اجرایی شدن قانون برگزیت باعث شده تا منابع مورد نیاز این نهاد به موقع تخصیص داده نشود و در نهایت امکان ارایه خدمات مناسب وجود نداشته باشد.

همچنین در بخشی از این گزارش آمده، روند یاد شده عاملی است برای بی‌اعتمادی انگلیسی‌ها با سیستم درمانی این کشور به همین دلیل رشد قابل توجهی از تقاضا برای سفر به سایر نقاط جهان جهت دریافت خدمات پزشکی در میان انگلیسی‌ها شکل گرفته است.

کارشناسان سازمان بهداشت انگلستان براین باورند که دوره گذار انگلستان و همچنین یک سال ابتدایی اجرایی شدن قانون خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا عاملی است برای کمبود بودجه‌های سلامتی، پرسنل متخصص، پرستار و افزایش هزینه‌های درمانی از این رو موج گسترده‌ای از خروج بیماران انگلیسی برای دستیابی به خدمات مورد نیاز خارج از مرزها تشکیل شده است.

این درحالی است که سازمان بهداشت انگلستان تایید می‌کند درگیری‌های سیاسی برای اجرای قانون برگزیت ۳۵۰ میلیون پوند هزینه اضافه به این سازمان تحمیل کرده است که چالش آفرین بوده در نهایت باعث بروز مشکلاتی در ارایه خدمات درمانی مورد نیاز انگلیسی‌ها است.

از سوی دیگر سازمان بهداشت انگلستان اعلام کرد مشکلات فعلی نزدیک به ۴ میلیون بیمار انگلیسی را برای دستیابی به خدمات مورد نیاز خود سرگردان کرده به صورتی که اغلب این بیماران برای رهایی از این انتظار حاضرند شخصا هزینه‌های درمان خود خارج از مرزهای کشور را بپردازند چون بیمارستان‌های خصوصی انگلستان برایشان صرفه اقتصادی ندارد.

البته دولت برای جلوگیری از خروج بیماران و همچنین کاهش نارضایتی ایجاد شده تعهد کرده است که تا پایان سال جاری میلادی مبلغ ۶/۱ میلیارد پوند در این بخش هزینه خواهد کرد تا بتواند نه‌ تنها زمان انتظار بیماران را کاهش دهد بلکه کیفیت ارایه خدمات را هم ارتقاء قابل توجهی بخشد، اما با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و همچنین درگیری‌های حزبی این اتفاق کاملا بعید به نظر می‌رسد.

به گفته متخصصان سازمان بهداشت انگلستان این بی‌برنامگی و همچنین مشکلات ایجاد شده باعث شده تا ۱۸۰ بیمار مظنون به سرطان برای آغاز روند درمانی خود تقریبا یک ماه در فهرست انتظار باشند و برخی از آنها هرگز فرصت درمان شدن را نخواهند داشت به دلیل اینکه از دنیا خواهند رفت.

در این زمینه بد نیست توجه داشته باشیم که سیاست‌های مدیریت دولت بعضا باعث شده تا درمان‌های غیرضروری مثل IVF، جراحی‌های زیبایی و همچنین لاغری از فهرست خدمات برخی مراکز درمانی خارج شود تا فضای کافی برای ارایه خدمات به بیماران دیگر ایجاد شود. به عنوان مثال اگرچه افزایش تقاضای دریافت خدمات باروری از سوی زوج‌های بریتانیایی طی ۵ سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته اما براساس آمارهای منتشر شده کاهش مراکز ارایه دهنده این خدمات باعث شده تا حجم بالایی از زوج‌های انگلیسی برای رسیدن به درمان مورد نظر خود بار سفر بسته به سایر نقاط قاره سبز یا حتی کشورهای دورتر سفر کنند.

این درحالی است که سازمان بهداشت انگلستان معتقد است این مشکلات تنها برای بیماران نیست چون کادر درمانی هم به دلایل یاد شده بسیار تحت فشار قرار گرفته‌اند و کمبود پرستار، متخصص و کادر اتاق عمل در این کشور کاملا محسوس شده و روز به روز بدتر نیز خواهد شد.

اما کلام آخر

با درنظر گرفتن آمارهای ارایه شده از سوی سازمان بهداشت انگلستان بدون تردید صاحبان سرمایه و همچنین مراکز درمانی کشورهای دیگر می‌توانند از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و در نهایت سهم بالایی از گردشگران پزشکی انگلیس را به خود اختصاص دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.