آبادان برای گردشگران سلامت هم فال است و هم تماشا!

یادداشتی از اِمِل حمید، کارشناس بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان

آبادان یکی از مقاصد مهم گردشگری سلامت است. در این شهر هنوز شرکت‌های نفتی کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، ژاپن و مراکش فعال هستند که کارکنان آن و خانواده‌هایشان هنگام بروز مشکل به بیمارستان مراجعه می‌کنند. اغلب آن‌ها به پوست خود حساس هستند و برای رسیدگی به پوست و موی خود در این شهر آفتاب‌خیز، مراجعات بسیاری به بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان دارند.

از آنجا که این کارکنان با خانواده خود زندگی می‌کنند، مواردی از زایمان هم در این بیمارستان دارند. بیمارستان دولتی طالقانی، بیمارستانی مدرن و مجهز است و پزشکان مجربی در اختیار دارد و با توجه به اینکه به نوعی در منطقه آزاد است، شرایط خوبی دارد. بخش بزرگی از گردشگران سلامت این بیمارستان و مراجعه‌کنندگان بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان بیماران عراقی هستند و از آنجا که نیاز به ویزا ندارند و رفت‌وآمد آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد، برای اغلب درمان‌های خود به این بیمارستان می‌آیند.

خدمات زیبایی، کاشت مو و به‌ویژه سلامت پوست در این بیمارستان بطور تخصصی و گسترده ارائه می‌شود و یک کلینیک سه طبقه در بیمارستان تنها به این امور اختصاص دارد. یکی دیگر از خدمات ویژه این بیمارستان انجام انواع سونوگرافی پیشرفته است که در آبادان به عنوان مرکز این خدمات شناخته می‌شود. در این بیمارستان همیشه تخت خالی برای بیماران خارجی وجود دارد تا هنگام مراجعه معطل نشوند یا ناگزیر نباشند چند روز بعد مراجعه کنند. این رویکرد اصلی ما در بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان است. اغلب بیماران بین‌الملل از این بیمارستان خدمات چکاپ دریافت می‌کنند. اغلب آن‌ها مسافر یا زائر هستند و در مسیر خود از این خدمات سلامت استفاده می‌کنند.

بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان
بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان یکی از مهم‌ترین مراکز پذیرش بیماران خارجی در این شهر است.

اگر در  خدمات تشخیصی بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان معلوم شود که فرد بیمار است، برای او وقت و برنامه تعیین می‌کنیم تا برای درمان مراجعه کند. بسیاری از آن‌ها هنگامی که برای چکاپ یا درمان مراجعه می‌کنند، برای سیاحت یا زیارت نیز یک خودرو مدل بالا در اختیار می‌گیرند و به گردش و زیارت خود نیز می‌رسند.

بسیاری از این گردشگران خانوادگی سفر می‌کنند، بیمار خود را برای درمان بستری می‌کنند و خودشان به سفر در ایران ادامه می‌دهند. در این سفرها اغلب جوانان خانواده را همراهی می‌کنند که تمایل به گشت‌وگذار در استان‌های اطراف را دارند. حتی تمایل دارند از شرکت‌های بزرگ نفت و پتروشیمی در بنادر بازدید کنند. بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان سعی می‌کند چنین درخواست‌هایی را بی‌پاسخ نگذارد و در سطح مشاوره و راهنمایی هم که شده به این گردشگران سلامت کمک کند.

مسیر هوایی آبادن به شهرهایی چون اصفهان و مشهد غالبا در رزرو همین گردشگران است. در نزدیکی بیمارستان رستوران‌های بین‌المللی با منوی ویژه غذاهای عربی، پاکستانی، ترک و… به این گردشگران سرویس می‌دهند. امروز با افزایش نرخ دلار، دینار در ایران ارزش بالایی دارد و کشورمان برای درمان، سیاحت و زیارت برای مردم عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس جذاب است.

یکی از نکاتی که کار را برای پذیرش این بیماران در آبادان راحت کرده است، همزبانی و بی‌نیازی از مترجم است. بازارهای شهر در نیمه شب نیز باز است و این ویژگی شهر، موقعیت مناسبی برای گردش امن در شهر فراهم کرده است. به عنوان کسی که در بخش IPD بیمارستان طالقانی آبادان تجربه رویارویی با مدیکال توریست‌ها را دارم می‌توانم بگویم: آبادان برای گردشگران سلامت هم فال است و هم تماشا.

IPD بیمارستان طالقانی آبادان
رستوران پاکستان که غذاهای پاکستانی و جنوبی سرو می‌کند یکی از مکان‌های موردعلاقه توریست‌ها و همیشه شلوغ در این شهر است.

نظرات بسته شده است.