ایران در فهرست مقاصد گردشگری سلامت عمانی‌ها جای گرفت

این اتفاق به‌دنبال توافقنامه گردشگری بین دولت عمان و ایران رخ داده است

طبق گزارش اخیر فاینانشیال تریبیون براساس توافقنامه اخیر گردشگری میان ایران و عمان برآورد شده است که تعداد بیشتری از عمانی‌ها برای دریافت خدمات پزشکی به ایران سفر کنند.

براساس این توافقنامه دولت عمان نام ایران را به فهرست کشورهایی که اتباع کشورش می‌توانند برای دریافت خدمات پزشکی بدون مشکل به آن سفر کنند، اضافه کرده است. این عمل دولت عمان تایید استانداردهای خدمات قابل ارائه در ایران است.

با توجه به نزدیکی و ارتباط مناسب سیاسی و اقتصادی میان دو کشور برآورد شده است که پس از امضا این توافقنامه، تعداد بیشتری از عمانی‌ها نسبت به سایر کشورها برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر کنند.

این درحالی است که آمارها نشان می‌دهد اکنون گردشگران عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان اصلی‌ترین گروهی هستند که به بهانه گردشگری سلامت و پزشکی به ایران سفر کرده‌اند.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

به گفته کارشناسان امضا ‌این توافقنامه میان عمان و ایران باعث افزایش تقاضای سفر عمانی‌ها به ایران برای دریافت خدمات پزشکی خواهد شد. به این دلیل که مسئولان عمانی به اتباع خود اعلام کرده‌اند که درصورت مراجعه به مراکز درمانی ایران یارانه هزینه‌های درمانی دریافت می‌کنند.

این گروه معتقد هستند که امتیازات ایران در جذب حداکثری گردشگران سلامت و تندرستی عمانی علاوه بر ارائه خدمات مناسب پزشکی و درمانی و هزینه‌های قابل رقابت با سایر کشورهای منطقه، در ایجاد خطوط دریایی مستقیم، پروازهای مستقیم و همچنین سیاست‌ لغو روادید میان دو کشور است.

به گفته این گروه ایران اگر به دنبال جذب حداکثری گردشگران سلامت و تندرستی عمان به داخل مرزهای خود است بهترین راهکار استفاده از پتانسیل‌های موجود آژانس‌های مسافرتی و بخش خصوصی میان دو کشور است، چون آژانس‌های مسافرتی که تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند فرصت‌های قابل توجهی را در این زمینه ایجاد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.