افزایش ۵۱ درصدی ورود گردشگر به کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش ورود گردشگر به کشور گفت: با وجود تهدیدهای آمریکا، ورود گردشگر خارجی به ایران، در شش ماه اول سال جاری، بیش از ۵۱ درصد افزایش داشت که با توجه به رشد چهار درصدی در سال گذشته، این میزان رشد گردشگر، شاخص بی‌نظیری طی چند دهه گذشته است.

به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان در همایش نجوم و گردشگری فضاپایه در نیاسر اظهار کرد: با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ساخت هتل در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشت؛ به طوری که هتل‌های چهار و پنج ستاره از ۱۲۵ هتل در آغاز دولت به رقم ۱۵۸ رسیده که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به ۲۴۰ هتل برسد.

وی با اشاره به افزایش ورود گردشگر به کشور تصریح کرد: با اجرای یک هزار و ۹۰۰ طرح گردشگری به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد ریال (۴۳ هزار میلیارد تومان)، از طریق صندوق توسعه ملی وام ارزان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: حوزه گردشگری، یک حوزه فرابخشی است و نیازمند همکاری با بخش‌های مختلف است تا ابعاد گوناگون آن توسعه پیدا کند. این بخش تاکنون توانسته بهترین امکانات را در زمینه اشتغال و درآمدزایی فراهم کند.

وی با اشاره به افزایش ورود گردشگر به کشور افزود: سرباز هخامنشی بعد از ۸۰ سال، با حمیت ایرانیان خارج از کشور پنج روز قبل از حراج با اقدامات وزارت خارجه حکم توقیف  حراج گرفت و با ارائه مستندات به مالکیت کشورمان درآمد و یکشنبه ۱۵ مهرماه در موزه ملی رونمایی می‌شود و پس از نمایش در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، به جایگاه اصلی خود در تخت جمشید باز خواهد گشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری علاوه بر ارزآوری، می‌تواند در تعامل بین دولت‌ها نیز نقش موثری ایفا کند و هر یک از گردشگران خارجی می‌توانند به عنوان سفیری برای معرفی ایران باشند.

همایش یک روزه نجوم و گردشگری فضاپایه با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان کاشان در شهر سبز نیاسر برگزار شد.

نظرات بسته شده است.