رکورد‌‌شکنی سفر ایرانیان به گرجستان

رئیس سازمان ملی گردشگری گرجستان با اشاره به افزایش سفر ایرانیان به گرجستان گفت: در ۱۰ ماه سال جاری بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی به گرجستان سفر کردند که ۲۶۲ هزار نفر از آنها شهروندان ایرانی بودند.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، گئورگی چوگووادزه افزود: سفر گردشگران خارجی به گرجستان ، در ۱۰ ماه امسال ،۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است.

رئیس سازمان ملی گردشگری گرجستان، پیش‌بینی کرد که مسافرت گردشگران خارجی به این کشور تا اواخر مسال به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

شهروندان پنج کشور روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و ایران در ده ماه امسال بیشترین مسافرت را به گرجستان داشتند.

بنا به آمار سازمان ملی گردشگری گرجستان در سال جاری، یک میلیون و ۲۴۹ و ۷۲ نفر از روسیه، یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۰۲ نفر از جمهوری آذربایجان ، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۳۸۹ نفر از ارمنستان ، ۹۶۵ هزار و ۹۱۰ نفر از ترکیه و ۲۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از ایران به گرجستان سفر کردند .

براساس گزارش ایرنا، درآمد حاصله از گردشگری خارجی در گرجستان، در شش ماه اول سال جاری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی ۲۸٫۹ درصد بیشتر بوده است.

همچنین در شش ماه سال جاری سهم گردشگری خارجی در تولید ناخالص داخلی ۷٫۱ درصد است که در مقایسه با یک سال قبل ۱۷٫۶ درصد افزایش یافته است.

گرجستان، با مساحت ۶۹٫۷ هزار کیلومتر مربع و با سه میلیون و ۷۱۸ هزار نفر جمعیت یکی از سه کشور منطقه قفقاز جنوبی است.

جاذبه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مناطق کوهستانی سرسبز و قرار گرفتن بخشی از گرجستان در سواحل دریای سیاه شرایط خوبی برای توسعه گردشگری در این کشور فراهم کرده است.

با توجه به اینکه گرجستان از ذخایر طبیعی خاصی برخوردار نیست، دولت این کشور به توسعه گردشگری برای جذب گردشگران خارجی توجه دارد.

نظرات بسته شده است.