افزایش ۵ درصدی جراحی‌های زیبایی در دهکده جهانی

براساس آخرین آمار ارایه شده از سوی انجمن بین المللی جراحی زیبایی (ISAPS) سالانه ۵ درصد به تقاضای انواع جراحی‌های زیبایی در سراسر جهان افزوده می‌شود.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، انجمن بین المللی جراحی زیبایی در گزارش سالانه خود اعلام کرده است:

تغییر سبک زندگی در سراسر دهکده جهانی بخصوص کشورهای توسعه یافته باعث این اتفاق بوده و پیش‌بینی‌ها از این قرار است که احتمالا از سال ۲۰۲۰میلادی به بعد حتی این درصد رشد چشمگیرتری داشته باشد.

این انجمن در مقدمه گزارش خود عنوان کرده است اطلاعات و نتایج به دست آمده از بررسی ۳۵ هزار مرکز ارایه دهنده خدمات جراحی‌های زیبایی در ۱۰۵ کشور جهان استخراج شده و به دلیل گستردگی و وسعت انجام تحقیقات می‌توان آن را برای کل جهان در نظر گرفت، چون از نظر اصول آکادمیک قابل استناد است.

به گفته کارشناسان و تهیه کنندگان این گزارش این اتفاق می‌تواند فرصتی مناسب برای مراکز درمانی و ارایه دهنده خدمات انواع جراحی‌های زیبایی باشد و نکته قابل توجه اینجاست که اغلب متقاضیان دریافت چنین خدماتی در غالب گردشگران سلامت راهی کشورهای دیگری به جز زادگاه یا محل زندگی خود می‌شوند.

براساس گزارش یاد شده ۵ کشور ایالات متحده آمریکا، برزیل، ژاپن، مکزیک و ایتالیا تقریبا ۳۸٫۴ درصد از کل تقاضای دریافت چنین خدماتی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند و پیش بینی شده است که سهم این کشورها در سال ۲۰۲۰ به نزدیک ۴۵ درصد افزایش یابد.

کارشناسان انجمن بین المللی جراحی‌ پلاستیک بیشترین درصد رشد تقاضای دریافت خدمات را طی دوره تحقیقاتی خود یعنی از ابتدای سال ۲۰۱۶ تا پایان سال ۲۰۱۸ اینگونه تقسیم بندی کرده‌اند که لابیاپلاستی طی دوره یاد شده رشدی معادل۲۳ درصد داشته است و در پی آن تناسب اندام (لیپوساکشن، ایجاد یا کاهش حجم اندام) با رشد ۲۲ درصدی طی دوره یاد شده همراه بوده است.

جراحی زیابیی در جهان
براساس آمارهای ارایه شده ۸۶٫۴ درصد تقاضای دریافت خدمات زیبایی در دوره تحقیقات مربوط به زنان بوده و باقی موارد از سوی مردان در مراکز درمانی ثبت شده است.

این درحالی است که ترمیم ناحیه نشیمن‌گاه (لگن) و جراحی بینی به ترتیب با رشد ۱۷ و ۱۱ درصدی در مقام‌های سوم تا چهارم افزایش تقاضا طی دوره تحقیقاتی از سوی این نهاد بین المللی قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال طی دوره مورد نظر بیشترین عمل‌های انجام شده به ترتیب با ۱۶۷۷۳۲۰ عمل ترمیم سینه، ۱۵۷۳۶۸۰ عمل لیپوساکشن، ۱۳۴۶۸۸۶ مورد جراحی پلک تعیین شده‌اند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی انجمن بین المللی جراحی زیبایی بیشترین کاهش تقاضای دریافت خدمات در کشورهای مورد مطالعه ترمیم‌های مربوط به اسکلت‌بندی و استخوان بوده، به صورتی که در سال ۲۰۱۷ تنها ۹۸۰۰۳ مورد تقاضا ثبت شده که نسبت به سال قبل کاهش یازده درصدی را تجربه کرده است.

این درحالی است که شایع‌ترین تقاضای غیر از عمل‌های جراحی مربوط به انواع تزریق در این بخش از خدمات درمانی با ثبت ۵۰۳۳۶۹۳ مورد تقاضا یعنی رشدی معادل یک درصد در دوره تحقیقات بوده و بیانگر این نکته است که تقاضای انجام تزریق‌های مربوط به زیبایی در سراسر جهان روند توسعه خود را آغاز کرده است.

براساس آمارهای ارایه شده از سوی این نهاد بین المللی ۸۶٫۴ درصد تقاضای دریافت خدمات زیبایی در دوره تحقیقات مربوط به زنان بوده و باقی موارد از سوی مردان در مراکز درمانی ثبت شده است.

دراین میان بیشترین تقاضای دریافت خدمات از سوی زنان جراحی سینه، پلک، لیپوساکشن، ایمپلنت سیلیکون، ابدومینوپلاستی و مردان نیز جراحی پلک، جراحی بینی، لیپوساکشن و کاشت مو بوده است.

در پایان گزارش یاد شده کارشناسان انجمن بین المللی جراحی زیبایی تاکید دارند ارایه این آمار می‌تواند به کشورهای پذیرنده گردشگران سلامت و پزشکی این مهم را یادآوری کنند که برای آینده چگونه باید سرمایه‌گذاری کرده و در بازارهای هدفشان چطور جامعه هدفشان را تعیین کنند، به این دلیل که شاید تقاضای دریافت خدمات مربوط به جراحی‌های زیبایی نسبت به سایر درمان‌ها از سوی خارجی‌ها افزایش بیشتری داشته باشد.

البته این گروه معتقدند نحوه بازاریابی در این نوع از خدمات کاملا متفاوت است و بیشتر شرکت‌ها یا مراکز ارایه دهنده خدمات یاد شده می‌توانند در گردشگران سلامت ثانویه سرمایه‌گذاری کنند، چون خدمات مورد نظر نیازمند مشاوره یا برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت نیست و به عنوان مثال در یک دوره سفره ده روزه می‌توان بسیاری از این نوع خدمات را به متقاضیان ارایه کرد.

منبع: ISAPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.