اعتماد مردم منطقه، نقطه قوت گردشگری سلامت ایران

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که اعتماد مردم منطقه به گردشگری پزشکی ایران، بسیار بالاست، اما برای توسعه این صنعت به مولفه‌های دیگری نیز نیاز داریم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اعتماد مردم منطقه به پزشکی ایران گفت: اعتماد مردم منطقه به خدمات پزشکی در ایران، برگ برنده گردشگری سلامت ایران است که این نقطه قوت را باید تقویت کرد.

دکتر همایون یوسفی در گفتگو با خبرگزاری گردشگری سلامت ایران (مدتورپرس) یادآور شد: ایران پیشرفته‌ترین خدمات پزشکی در حوزه غرب آسیا را ارائه می‌دهد و در این راستا نیاز است که با توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی و تجهیز اقامتگاه‌های بیماران خارجی، صنعت گردشگری سلامت در کشور را ارتقا ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای هند و ترکیه را باید رقبای جدی گردشگری سلامت ایران دانست، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی علمی و تخصیص اعتبارات مناسب می‌توانیم رقیب جدی هند و ترکیه در زمینه جذب توریست سلامت باشیم، زیرا کشور ما از پتانسیل‌های بسیار بالایی در صنعت گردشگری سلامت برخوردار است که باید از این پتانسیل‌ها به بهترین شیوه بهره ببریم.

یوسفی تاکید کرد: صنعت گردشگری سلامت، یکی از شاخه‌های سودآور اقتصاد است که کشورهای توسعه یافته از آن به بهترین شکل ممکن درآمدزایی دارند. در کشور ما نیز با وجود حضور پزشکان مجرب و متخصص، این صنعت ارزآور می‌تواند هم موجب اشتغال جمع کثیری از شهروندان شود و هم فرهنگ والای کشور ما را به گردشگران سلامت معرفی کند.

اعتماد مردم منطقه به پزشکی ایران

به گفته این نماینده مجلس، در شرایطی که نظام سلامت با محدودیت منابع مواجه است، صنعت گردشگری سلامت می‌تواند موجب تقویت «اقتصاد سلامت» شود و به جذب منابع جدید در نظام سلامت منجر شود.

یوسفی تصریح کرد: مدیریت علمی در صنعت گردشگری سلامت و بهره‌گیری از تجارب کارشناسان متخصص در این حوزه می‌تواند این صنعت را احیا کند. در صورتی که برای جذب بیماران خارجی، مدیریت بهتری از سوی تولیت نظام سلامت اعمال شود و سازوکار تعریف شده‌ای وجود داشته باشد، خود به خود نقش دلالان و افراد غیرمتخصص در این حوزه حذف خواهد شد.

نظرات بسته شده است.