هر بیمار خارجی را نباید گردشگر سلامت به حساب بیاوریم

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس با اشاره به ضرورت آمارگیری درست از گردشگران سلامت گفت: نباید هر فرد خارجی را که در ایران دچار سانحه می‌شود و نیاز به خدمات درمانی پیدا می‌کند، به عنوان گردشگر سلامت به حساب بیاوریم.

قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با مدتورپرس افزود: اگر برنامه‌ریزی کارشناسی درخصوص جذب بیماران خارجی اتفاق بیفتد، آنگاه می‌توان بیماران خارجی جذب شده به ایران را در زمره آمار صنعت گردشگری سلامت به حساب بیاوریم، اما یک گردشگر خارجی که به قصد درمان به ایران نیامده است، اما دچار سانحه شده و به خدمات درمانی نیاز پیدا کرده است، چنین فرد خارجی را نباید در زمره آمارهای صنعت گردشگری سلامت به حساب آورد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با وجود آنکه ایران از نظر دانش پزشکی در سطح بالایی قرار دارد، اما به دلیل توسعه نیافتن زیرساخت‌های مناسب گردشگری سلامت، نتوانسته‌ایم سودآوری مطلوبی از این صنعت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت گردشگری سلامت به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وضعیت گردشگری سلامت در ایران، اوضاع مطلوبی نیست. برای اصلاح این شرایط باید امکانات درمانی برای مداوای بیماران خارجی افزایش پیدا کند. در این راستا نمی‌توان انتظار داشت که بیمارستان‌های عمومی کشور بتوانند امکانات مورد نیاز گردشگران سلامت را فراهم کنند، بلکه نیاز داریم که تخصیص امکانات تخصصی و ویژه برای جذب بیماران خارجی اندیشیده شود تا بتوانیم به ارزآوری بالایی از این صنعت نایل شویم.

احمدی لاشکی یادآور شد: اراده جدی در مجلس وجود دارد که در صورت وجود خلاها و موانع قانونی در صنعت گردشگری، این چالش‌ها را با تصویب قوانین کارآمد برطرف کند تا شاهد رشد صنعت گردشگری در سال آینده باشیم. در این زمینه دولت می‌تواند با ارائه لوایح کارشناسی به مجلس، مسیر توسعه گردشگری و زیرشاخه‌های این صنعت را فراهم کند و قطعا در صورت همکاری دولت و مجلس، شاهد اتفاق‌های خوبی در صنعت گردشگری خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.