یادداشتی از میرپوریا نقیپور، مدیر بازاریابی هتل سیمرغ
امروز محتوا مهمترین ابزار معرفی برند است. یکی از خلاهای صنعت هتلداری ایران، فقدان تولید محتوای خوب و واقعی است. خردهای که به هتلهای ایران گرفته میشود این است که آنان تولید محتوا ندارند. ولی آنچه در واقع وجود دارد، این است که تولید محتوا دارند ولی در این کار نواقص و مشکلات جدی دارند و محتوای درست و باکیفیت تولید نمیکنند. به معنای دیگر، محتوای تولیدی آنان غالبا فیک و غیرواقعی است و این نقد به اغلب هتلها وارد است.
تولید انواع محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و چندرسانهای باید متناسب با محصول، خدمات و امکاناتی باشد که عرضه میکنند. به عبارتی، خدماتی ارائه یا محصولات و خدمات جدیدی خلق کنند و توسعه دهند، سپس برای معرفی آن به مخاطب از ابزارهای مختلف بهره بگیرند. ولی متاسفانه امروز تولید محتوای هتلها که حتی در تریپادوایزر هم رد آن دیده میشود، این است که به صورت کاملا غیرحرفهای متن و تصویری غیرواقعی از خود خلق میکنند تا رتبه خود را به صورت غیرواقعی بالاتر ببرند. ما برای تولید محتوای هتل سیمرغ تلاش میکنیم درباره اتاقها، خدمات مهمانی و غیره اطلاعات واقعی به مخاطب بدهیم. مثلا وقتی رویداد رونمایی از یک آلبوم موسیقی در این هتل برگزار میشود، این رویداد محتوای تولیدی ما خواهد بود.
هتل سیمرغ در سایت تریپادوایزر و در میان هتلهای ایران دارای رتبه ۱۸ است. این رتبه اگرچه عالی نیست ولی واقعی است. چون کسب امتیاز از کاربر سخت است. مهمانان ما در گذشته اروپایی بودند و سیستم امتیازدهی را به درستی میشناختند. اغلب مهمان ایرانی و عرب با این سیستم چندان آشنایی ندارند. ولی سرعت و تعداد نظرات و دیدگاههایی که برای برخی از هتلها در تریپادوایزر منتشر میشود به اندازهای بالا است که جای شگفتی دارد. زیرا این هتلها خودشان از جانب مسافر امتیاز میدهند و نظر منتشر میکنند.
دیدگاه خود را بنویسید