ایجاد ثبات مدیریتی با تشکیل وزارت گردشگری

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اهمیت تشکیل وزارت گردشگری گفت: تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه می‌تواند موجب ثبات مدیریتی در این صنعت شود.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با مدتورپرس افزود: تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند موجب تقویت کادر تخصصی در صنعت گردشگری شود و افراد متخصص بیشتری در این صنعت، فعال خواهند شد.

 وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در صنعت گردشگری به دستاوردهای قابل قبولی برسیم، نیاز داریم که به صنعت گردشگری به شکل جدی‌تری نگاه کنیم. در نظر بگیرید که هم اکنون در کشور ترکیه، وزارت گردشگری بسیار فعال است و سالانه حدود ۴۰ میلیون گردشگر خارجی نیز از کشور ترکیه بازدید می‌کنند، در حالی که آمار سالانه گردشگران خارجی در ایران به حدود پنج میلیون گردشگر می‌رسد. بنابراین می‌توانیم با بهره گرفتن از تجارب کشورهای موفق در صنعت گردشگری، درآمدزایی بیشتری از این صنعت داشته باشیم.

کوچکی نژاد تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است که ۱۵ درصد از حجم سازمان‌ها و ادارات دولتی را کاهش دهد و به همین دلیل نیز مخالفت‌هایی درخصوص تشکیل وزارت گردشگری مطرح می‌شود، اما ما معتقدیم که دولت می‌تواند این کاهش ۱۵ درصدی را از طریق سازمان‌ها و نهادهای دیگر، عملیاتی کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران از نظر جاذبه‌های تاریخی در زمره ۱۰ کشور دنیا به حساب می‌آید، اما میزان گردشگران خارجی جذب شده با ظرفیت‌های ایران در صنعت گردشگری، مطابقت ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم‌ها و کاهش ارزش پول ملی ما،  فرصت توسعه گردشگری کشور بیش از گذشته فراهم شده است، زیرا به دلیل پایین بودن قیمت کالاها و خدمات، گردشگران بیشتری برای سفر به ایران، تمایل دارند.

این نماینده مجلس یادآور شد: متاسفانه تراز صنعت گردشگری ایران، منفی است. یعنی بیشتر از اینکه گردشگر خارجی به کشور وارد شود، ایرانی‌ها به سفر خارج از کشور می‌روند. تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند مسیر اصلاح این شرایط را تسهیل ببخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.